Wednesday, January 9, 2008

"IN THE JUNGLE 3 DAYS "

dette sharmerende gjestehuset bodde vi på første natta i petchburi,før vi dro ut i jungelen..
frokosten kjøpte vi på markedet..budis på "bananslang"....

her er vi igang,første pause er over...tyvlåner sekken til budis for å kjenne hvor tung den er..phuu,glad jeg har min egen...
nydelige blomster...
disse blomstene har ikke blader.....knoppene er steinharde akkurat som kål...
her er gjengen før vi begynner å gå..alle ved godt mot,og gleder seg til en spennende tur..
jeg har vært i thailands største nationalpark !!!

TIGERSPOR......på elvebredden..........like store som hånda mi........................helt greit at den hadde rusla videre.....
vi hadde med vakt med våpen,betryggende....kanskje best han bruker det selv,jeg egner meg best til å posere med det tror jeg...
etter gåturen,"dusja" alle i elva....DIGGGGG!!!her tar duk morgenkaffen..; ) inni her sov jeg,det er egentlig en hengekøye med fast myggnett,men vi hadde den på bakken for anledningen..stilig å ligge inni og kikke rett opp på stjernene.......
har smakt på mye ny mat disse dagene,hele små fisk med bein inni og alt..tørka fisk,chilli i alle varianter,"ormegrass"-urter osv......nammm,morro og teste nye ting !!

noen trær var mer glad i hverandre enn andre...
vi krysset stadig elva.... ........
jeg har jo alltid elsket og klatre..så fikk litt utløp for det på denne turen...kommer ett par klatrebilder til..........
på vei mot målet.....

gutta satte ut garn og fikk fisk......
budis slang håret opp av vannet,ganske stilig bilde eller hva ?? fontene neste yrke....?? YES.......dette er livet,bruke kroppen i naturen!!!
pey og meg,han har vært i norge og fått seg gåstaver og ordentlig fjellsko,tror det var ett par i slippers som misunte han det litt...... ............. ; )) du ser ikke hvor treet slutter og jeg begynner,når jeg gjør denne bevegelsen ikke sant ??

hvis sola blir for sterk,er det parrasoll i jungelen og......
vannfall bading..to gg på en uke,det kan jeg leve med...
"den glade vandrer kalles jeg".....
............; )))
pey har mange gode "røverhistorier" og fortelle...

på veien hjem var vi innom ett tempel,spurte budis om det var greit jeg la ut dette bildet,det var ok..men han syntes ikke det var bra,at buddha ikke hadde hode på bildet.....vi tente lys,la blomst der og i en boks kunne man riste ut en pinne og få spådd fremtiden......
budis skriver i gjesteboka på gjestehuset,ikke nok med at det er på thai...det går rundt også.....man kan jo bli svimmel av mindre........
"MISSION COMPLITED"..........knallfornøyd gjeng !!!! utsikten fra lasteplanet på pickupen,da vi kjørte ned igjen.....frihet....og ren luft.... ........; )))

hører det har kommet snø hjemme,jeg har tjuvlånt ett bilde av harald..men jeg har litt snø på rommet mitt og,fordi jeg fikk dette flotte lyset av mamma og pappa....lyser akurat som en snølykt,gode minner fra sist vi var i thailand camilla,med snølyset tent og lange skravlekvelder på saithip...
bare en illustrasjon på hvor skitten jeg er på bena etter en dag på jobb......
thanan,minstegutten til anne og pey,sovna på fanget mitt i hengekøya en kveld,koselig !! denne mannen heter : PO YEN,han er nesten 100 år,og bor i en båt på elva i petchburi..båten ligger ved en barneskole,og fordi barna likte og kaste småstein på ham,fiksa myndighetene tak på båten...og på land ved siden av står det skilt,at de som tisser der,får 2000bath i bot,fordi det ikke skal stinke for gamlefar..bra gjordt...
han fisker og ordner seg selv,vil ha minst mulig hjelp..tror han er for svak til å gå ut av båten selv nå...
da kongen var syk,sendte han hilsen med navnet sitt og ønske om at han måtte bli raskt bra..
bidus sa det var mange som visste hvor petchburi var,fordi de hadde hørt om denne mannen.....

5 comments:

Lina said...

hei anne!!godt nyttår!!
ser ut som du har det veldig spennende og fint, det er flott;)eg har vore dårlig til å skrive på bloggen min, men har du facebook? dersom du søker på lina lien bruland så finner du meg!eller mail linalien@stud.ntnu.no

litt rart å vere tilbake her i kvardagen med studier, men deilig og. reisa virker så langt vekke.. savner litt folk og:)

kossen går det på hope? noen nye frivillige eller er du aleine norsk?ser ut som du reiser en del og, så gøy!!

gleder meg til å høre fra deg igjen!
klem fra Lina

Linni på nye eventyr:) said...

Åhh,fytti dæ såg ud så en FANTASTISKE tur... Æg ao vil!!!
Me må jær dæ sama når me ska ner ijenn?? JAAA!!! Må snakka mæ Be å gjengen ja...
Sjikkele jungel tur, du æ heldige!!
Savne dæg kjempe møje å håba alt står godt te mæ dæg:)
Me snakkes Taptim
Kjempe goe bilde!!!

hvorfor ikke... said...

morsomt at du legger ut så mange bilder, Anne.....så kan vi andre "ta oss" en jungeltur light....ikke det samme, selvfølgelig...men likkavæl, a`

Anonymous said...

Nå skjønte jeg plutselig ingenting!! Har jeg skrevet kommentar på bloggen din? Det har jeg jo ikke! Har noen gitt seg ut for¨å være meg og hva har de isåfall skrevet!?!Da jeg begynte å lese kom jeg på at det er jo ikke bare jeg i denne verden som heter Lina:)

Uansett, kjekt å se bilder av deg og alt det spennende du opplever! Det stråler av deg og det virker som du koser deg! Må innrømme at det ser godt ut med sol og varme! Her er det 30- og lag på lag med klær!
Sender deg uansett en varm klem fra Mongolia:)

Anonymous said...

That's a good trip.nd