Tuesday, January 1, 2008

hua hin,nytt år,og nye venner ; ))

hei folkens...hadde kontroll på dette innlegget en stund,så forsvant 9 bilder.....nettet datt ut....og nå har jeg hentet opp igjen de som mangla,så dere får tåle at det er litt hulter til bulter.....les og ha det skoy ; ) skåål for det nye året.......katrine,joakim og jeg......jeg hadde ikke bestemt meg for om jeg ble i huahin til nyttår,da jeg dro..derfor ikke fullt så glamorøs kjole som katrine,hun var lekker !!
godt liv med sol og bikini......SAVNER folka hjemme i jula,men ikke dynejakka og frysing......

stilig..........
var imponert over noen av de voksnes dansekunskaper...tror jeg må legge meg i hard trening til jeg blir "stor".....har jo lisbeth og herman som forbilder der..............sliter nok litt med å nå det nivået men....

synes joakim hadde en så bra beskrivelse av thaisnop.....f.eks banansnop,legg det i sola til det endrer form,smør på ett eller annet av flytende konsistens,og pakk det inn i "pleksiglass"!! selg det på 7-11....det er nemlig utrolig mye rart snop de selger i thailand,som det ikke er helt godt å vite hvordan har blitt til.....pleksiglasset,er grunnet at det er omtrent umulig å åpne,uten øks,som joakim sa.....; )))
var på apefjellet i huahin,denne mammaen hadde stjålet en is fra en liten gutt,hun storkoste seg imens hun "amma" ungen sin...så fikk de litt melk begge to....
her er gjengen som sang på hilton nyttårsaften,hilton er det dyreste hotellet i huahin,vi kjøpte inngg billett med tre kuponger til drikke..
morro,her er jeg,joakim og ei dansk jente : maria..hun traff vi bare ute..

var bra fullt der........

en uke ved stranda,må inneholde kjøp av armbånd,jeg hadde hatt ett rødt ett i ett halvt år nå,og fikk bestilt ett likt ett i nytt...jippi ; )
tankte jeg måtte ha vært på thaiboxing en gg dette året...joda,artig det,men var seks kamper etterhverandre...var der i 3,5t....så hvis dere har noen spørsmål om thaiboxing,spør i vei..; )her er det en engelsk gutt som sloss med en thai..falangen vant !
innimellom var det pause,da masserte de og smurte på noe olje,visstnok for å beskytte de som sloss..
denne lille karen gikk rundt etter kampen og ville ha "tips"...
se denne søte kaninungen,kan du kjøpe ferdig påkledd på markedet.....

første dagen jeg var på stranda alene,ble jeg kjent med ett norskt par,katrine og joakim,de bor i bangkok også,og er her til april...kjempekoselig sammentreff..de dro til bangkok for å jobbe torsdag,og kom igjen og bodde fem dager sammen med meg,vi leide mopeder og suste rundt på oppdagelsesferd.....her er vi på ett kakse golfspiller sted,jeg måtte bare prøve denne luxuriøse sofaen.....passa kanskje ikke helt inn,men men...så er jeg ikke golfspiller med fet lommebok heller................
tok lunsjen på dette kakse stedet.....nam !!
katrine klarte å lure meg med og ri..jeg gjorde jo det når jeg var liten,men etter å ha blitt kastet av ett par gg,er jeg egentlig redd hester,men det gikk bra.......
her er stamstedet vi lå på på stranda,har vært her noen gg nå siden juni i sommer,koslig og komme igjen og treffe de som jobber her,og øve litt på thaien..prute på ting som folk vil selge til tredobbelpris.....
vi kjørte til ett vannfall en dag........forfriskende bad........
på moped 6,5 mil T/R.......til pala-u vannfall........da vi spurte om veien dit,ut fra huahin,tror jeg de trodde vi var gale,som skulle kjøre moped dit....de gjentok:dere vet det er 6,5mil en vei ????men det var en kjempeartig tur,så mye rart ute på landsbygda,bl.a 2 aper med rødt ansikt som satt i kanten ; )overlasta lastebiler med bambus osv..
stoppa på en gaterestaurant og spiste lunsj,var liksom bare vi som var hvite der....vi tuta på politiet som satt vakt langs veien,de bare smilte...
følte oss litt "biker jens" på oppdagelsesfred.....med de lekre hjelmene også......

kortspill og snop på senga,koslig !!utrolig koselig med selskap av dere disse dagene folkens : ) ser frem til sprell og morro i bkk og ; )

nyttårsaften,kom ett tog av indere forbi restauranten vår...de rocka og sang :harry crisna.....
katrine og joakim,skjønt par..katrine ble overrasket med roser ; )
denne slangen lå i treet ved stranden en dag...........hmmmm.......den er visst ikke giftig.....
bra-kul sykkel eller ??? joakim kjente noe til det der,det finnes visst ingen like,de er bygd en og en.....rattet er så brett at når han skulle kjøre hadde han armene rett ut til hver side......men litt egosykkel da,er jo ikke sete til meg til å sitte på..............
katrine og joakim i siget 12 mil................MORRO !!!!gøy å være på tur med folk med initiativ i kroppen ; )

etter rakkettene på nyttårsaften,dro vi igang en kjede av folk,som ble til en ring der alle kunne komme i midten og vise sine kunstner...mange som overassket med spenstige dansetrinn.....godt jobba joakim :)det ble skikkelig stemning.....
GODT NYTT ÅR 2008 ALLE GODE ØNSKER FOR DET NYE ÅRET !!

1 comment:

hvorfor ikke... said...

Skulle gjerne vært med, jeg....ser ut som du har det veldig bra!
GODT NYTT ÅR; ANNE!

(bare et lite ps: det er snø og skiføre i gamlelandet nå)

Nyttårsklem fra Torunn