Wednesday, June 16, 2010

PÅ BESØK HOS BRITT CELINE I CHIANG MAI 13-15 JUNI


..vi tok turen til doi suthep, ett fjell rett ved chiang mai, var på tide å komme seg dit, når jeg har vært i chiang mai, så mange gg allerede......mange bratte trapper opp til et tempel....men hva er vel det, for vikinger som oss ??..
....utsikt over byen....
.....må si jeg ble skuffa over buddha da jeg så han hadde valgt å kle seg i dette antrekket...

..midt i den lange trappa, møtte vi to skjønne fjell-stamme barn, og moren deres, som villig lot seg fotografere, mot betaling......stakkar, det er ikke slik det skal være...men utrolig skjønne var de med draktene sine uansett....takk....

...fikk en god klem, håper ikke den var med i prisen, men ble gitt på eget initiativ....hm.....
...må jo ha litt luft under vingene i varmen....

....fant en annen vakker "fjellgeit" på stien også......
...utrolig koslig å møte igjen Yo, og familien hans, 1,5 år siden sist....da var denne karen bare en kul på magen, nå er han straks ett år, og bærer navnet Louis Friman, på thai blir det nong lui ; )...
...en blid og sjarmerende liten fyr...
....vi slo følge med Yo og kona, de viste oss ett kjempestilig område med masse lekre små butikker, denne likte jeg aller best...nydelig farger, og stilig design inne, masse smykker og annet, som en kunstner har designet....
....her har vi henne...
...vi klarte å bruke opp ett par kvarter og noen sedler her ja...we will be back......
...kreativ måte å henge opp kjedene på....god ide.....
...mange sharmy håndlagde sparebøsser....

...festlig skilt : tolker det slik, at tar du en tur i denne butikken, vil du umiddelbart bli søtere enn du i utgangspunktet var...
....å her kan du få en moderne hverdagslook....skader jo ikke det....
...indisk mat stod på menyen den kvelden....
...Yo, kona Sue, Friman, og Æ......hilse kjente.....
...sharmøren... vinker hadet...
...den skal tidlig krøkes, som god kokk skal bli....
...fotmassasje ute på fortauet, med utsikt over markedet er helt topp....

..det er ikke bare i vesten, barn er litt "mettere" enn strengt tatt nødvendig.....stakkar denne jenta er bare tre år, og har allerede mye å bære på....
...jeg elsker å kikke i bodene med håndlagde sølvsmykker, på nattmarkedet, denne gg var vi litt sent ute, så ble bare en bod, men holdt det, jeg fant en ring ; ).....og ett armbånd..
.....Lucas bamsen til Britt Celine, fik prøve den nyervervede hatten, minnet mye om Paddington da gitt....
...tilbake på Anine guesthouse...slik ser det ut i resturanten nå....
..Britt Celine fikk seg ny sveis, av en som nok hadde en 1 kg spray i luggen......men fin ble hun....

....kom over dette morsomme fuglehuset, slik tror jeg fuglene der jeg skal bosette meg en gg, skal få.....i mine 2 favoritt-farger og greier........var det ikke fint ??..
...her selger de omelett, på ris....man kan velge fem ingredienser til omeletten, blandt mer enn 27 alternativer, dette koster 5 kr.......
...koslig spisested...
...rett før jeg skulle ta flyet tilbake, tok vi massasje i dette beduin-teltet, som Britt Celine kalte det..
...utsikten fra flyet....
...på veien fra bkk til pattaya,kom ett skikkelig regnskyld, men før jeg hadde fått på meg en lang genser, var det nesten over, det er slik med dette troperegnet.....

2 comments:

Anonymous said...

Du verden så mye du får oppleva Tabtim. Tror at jeg også har vært innom den snedne "kunstbutikken". Det er jysla kjekt å gå i dine fotspor, for du er så jordnær. Du e ei flotte jenta Anne :-) Klem fra Arild.

Anonymous said...

Så mangen jille bilde:) Å jillt å sjå Yo ijenn tenke æg, hærlige onge. Ja du får oppleva møje, så bra!
Ikkje lenge før du æ på norske jord, good:)
Me snakkes

BK