Sunday, June 6, 2010

17 MAI FEIRING 16 OG 17 MAI

PS : de fleste bildene i dette innlegget er tatt av Britt Celine Oldebråten, hvis noen skulle ønske å kopiere noen bilder, ver vennlig å spør henne på face book først, takk for "respekten"....... ...to glade nasjonaldags-feirere....
...ei jente hadde bunad, godt gjordt i denne varmen.....
......ble kjent med Britt Celine fra Lier denne dagen, knakande koslig jente med bena på jorda.....
....ikke alle som har tuk-tuk i toget.....med ei prinsesse i....
.....PØLSER......
....skjønnaste vesle jenta på jorda ??........

....måååå bare "snuspe" litt på hu' av og til.....
....alle barna fikk 17- mai t-shorte......
....IIIIIS......
...flagg og palmer ??....hm.....hvor er bjørketrærne med nye blader på ??..........
....JA !!!.....det var nord-MENN som feiret....... ; )).....lurer på hvor lenge de skal bo i 35 grader, før sokkene kommer av.........mon tro.....??.......noen som har svaret...??....berre lekkert er det iallfall...
.....er det dette man kaller SEKKE- løp ??....
....potet-løp med tunga rett i munnen.....god innsats....
....- kom igjen !!!......
.....ja, tro det eller ei, det er opp te' deg, men det er sant : jeg holdt dagens tale.....
....17- mai frokost på kjerka, med fersk hjembakt grovbrød.....
....begrensa vakkert,men morsom ide.......
...GRATULERE MED DAGEN DER HJEMME !!!.....Britt Celine var hos meg 16-17, dette var 17-mai frokosten vår........( ja vi har nettopp våkna ; )
...hørte på dette til frokosten...
....slik ser det ut med to jenter som skal snakke på skype med de hjemme, samtidig som de oppdaterer bloggen.....
...aldri prøvd dette på 17-mai i gamlelandet noreg før.....kan anbefales...
....hvis dere er forvirra av bildene, er det slik at vi feiret 16.mai på kirken, for å få med skolebarna...og 17. var jeg på løp i skogen.....der var det også litt feiring.....
...nordmennene var vikinger for anledningen..
...selv midt i skogen ble det servert loff med laks, har forstått at de fleste nordmenn er veldig glad i det, jeg er ikke helt hekta enda, må si det.....
....117 stk etter løpet, ikke bare nordmenn altså, mange forskjellige nasjonaliteter.......
...alle fikk gratis t-shorte den dagen, med viking på ryggen...
....på kvelden snakket jeg med de hjemme på skype, og fikk se dagens festkake.....m.m..
...da jeg spurte nevøen min på 3 år, hva han hadde spist idag og hva han hadde gjordt, fikk jeg kun ett svar, det samme flere gg, han hadde sett politihester, og STOOORE TROMMER......
TAKK for meldinger på dagen, kjempekoslig !!!.

2 comments:

Anonymous said...

Du tuller!!
Dagens 17. maitale i Pattaya holdt av selveste Anne Gunnis!!! Du er ikke sann...:-)
Og ikke skryt av 35 grader i Thailand - her var det 12,5 i går! Dermed ble det grilling.
Da er det bare å glede seg til Norgesferie, skjønner jeg - velkommen hjem, vennen.
Klem fra Hilde.

BC said...

Dette var en skikkelig bra helg! Lite ante jeg om at den skulle bli saa bra da jeg dro fra CM uten aa kjenne noen! Blir artig naar du kommer paa besoek neste uke! God helg :D