Monday, December 1, 2008

GOD ADVENDTSTID TIL ALLE SAMMEN

........Ja da er det første lyset tent..........

Nå tenner vi det første lys,
alene må det stå,
vi venter på det lille barn,
som i en krybbe lå...........

ALTERNATIV - "JULEGAVE-GIVER" - JEG ???
De som er i tenkeboksen iforhold til å gi alternative julegaver, til noen sonm trenger det mer enn dem selv, denne julen, kan gå inn på http://www.faalangfon.blogspot.com/ og se der om de vil være med å gi barna i fjellet i nord thailand, muligheten til å få sykle på skolegården, eller bidra til at barna får nye skoleunifomer................


noe helt annet, nevøen min satte ord på generasjonskiftet på en søt måte en dag :
han sa:
- når jeg får "nye" barn, da blir jeg "vosken".............

og en kveld jeg leste bok....kom jeg over disse bra setningene............:

- jeg skulle ønske at livet kunne vært fint hele tiden.....det ville ikke bli kjedelig hvis det bare fantes noen superfantastiske opplevelser. Du kan til og med si at det er det som er hemmeligheten med å være lykkelig. Å få være med på opplevelser. I hvert fall hvis du bare kan velge spennende opplevelser uten problemer......

....i Bangkok nå er det jo ikke problemfritt.......vær gjerne med å be om at det må roe seg, slik at folk kan komme seg trygt hjem til Norge, at de innfødte kan føle seg trygge, og at vi kan komme trygt ned når den tid kommer........takk.................god natt..........

PS: det kommer snart bilder fra "HALD-treffet vi hadde på torsdag, vi var 11 stk...veldig vellykket !!!

1 comment:

Anonymous said...

ååååå GOD ADVENTSTID:)..savner deg.fytti grisen så kjekt det var å få kort i posten idag:)du e jammen meg goe..Så fikk eg kort av wicliffe og i posten..KOSELIGT!
ååå på fredag er det bursdag..I fjor var eg i Thailand på denna tida.GOE TIE.kommer aldri til å glemme d.ME snakkis..SMASK SMASK:)

Linn kha