Wednesday, December 10, 2008

FORRIGE UKE VAR NOK EN INNHOLDSRIK UKE ; )))

...forrige uke, byttet storebror og pappa noen vinduer i huset vårt, akurat da de gjorde det var det - 8 ute....og da vinduene var ute, kan du si det sånn at det var veldig "frisk luft" på kjøkkenet en periode, men fint ble det ; )) max mekker fikser alt !!
...en kveld fikk jeg treffe igjen to fantastiske damer fra den tiden jeg danset line- dance, knall å se de igjen, alltfor lenge sia, men blir slik med det livet jeg lever akurat nå....men vi skravlet iett i flere timer og fikk oppdatert oss ganske bra på livets gg, så tar vi en ny "date" til sommeren igjen ; ) gleder meg alt !!! ta godt vare på dere selv so long.....
...sist fredag var mamma og meg på tur til skien, hvor hun kommer fra, her er vi på besøk hos venninna mi, og veslegutten hennes...skjønn kar ; )
...siden han blir ett år på selveste julaften, tyvstartet han litt på feiringa, med en pakke imens vi var der...papiret var like spennende som innholdet...
....den morgenen vi våknet å skulle dra til skien, hadde det snødd MASSE MASSE...vi bruker vanligvis 1t ca dit, men denne dagen tok det mer enn 1,5 time........måtte bare ta noen bilder, for å vise Be og gjengen i thailand hvor pent det kan være ute på denne tiden....................................
.....litt utpå dagen, da jeg var i skien dro jeg på besøk til extra familien min, jeg er heldig der, har fått meg en "ekstra" pappa, 2 småbrødre, bestemor og bestefar, setter stor pris på dere !!!
.....TAKK for gave, nydelig kake, multesyltetøy og hjemmeproduserte gode epler, har knasket på de en uke nå....; ))
.....julemotiv.....
...godt vi ikke hadde noen biler bak oss her, for vi stopper i hytt og vær` og tok bilde av de flotte trær`ne ; ))
......vel hjemme, måkte mamma trappa....som du ser, det var kommet en del...
....tror sauene har gjordt som trekkfuglene, og tatt turen til Betlehem og varmere strøk nå.....
......stemning, når nesten alle hus har lys på trærne ute.....
....brrr....litt tiltak og gå ut når man må kle på seg masse, og det er bitende kaldt på hendene...men verdt det for en periode ; )) men ska innrømme at jeg savner slippers og t-shorte livet av og til...
...."å jul med din glede, og sommer`n med sin"....tror disse er klar for tak over hodet og en litt lang "fellesferie" nå ; )
...lørdag til søndag forrige helg, var jeg så heldig å få låne den eldste nevøen min, dessverre ble broren syk, å kunne ikke være med..vi var på Revetal og møtte nissen, koslig kar....
...så dro vi til Jungelby, et slags lekeland jeg har hørt om etter jeg kom hjem, alle barn vet hvor det er, så jeg ble nysgjerrig å ville også se hva dette var....her er nevøen min på "luftetur", han har fått strikk rundt livet med sele, og hopper på trampoline samtidig....
.....tanta klarte ikke å la vær hun heller, da hun hørte at det var lov for de "voksne" og, å prøve....det var veldig gøy !! men jeg var ikke så tøff som datra til venninna mi, som tok salto...kanskje neste gg ; )
.....nevøen min i "trafikk- kork" med store trehjulsykler.....
....her suser han avgårde på stor- sykkel...........
....TITT- TEI ; )
......SE HER ALLE I THAILAND, VI HAR PALMER VI OG.....om ikke så ekte kanskje...?!?....
....godt man har nevøer, slik at en kan få lekt seg litt i hverdagen og ; )))))))))))))))) WROOOM !!

....her var jeg veldig tøff på vei opp, men da jeg skulle hoppe utfor å stole på den vaieren som til vanlig holdt små barn, var jeg ikke så tøff lenger, men når de sa du kunne veie opp til ett tonn før du behøvde bekymre deg, måtte jeg jo bare hoppe til slutt...det er begrensa hvor lenge man står midt i veggen der med krampe i fingertuppene og svetten piplene i tiningene...joda....sånn ellers..
...nevøen min overnatta i den lille hytta mi, og vi koste oss, på kvelden var denne apen/bjørnen med i "samtalen" og...; )))
...........god morgen, klokka 07.00 var det liv i "stuggu" ; ))
...lagd min egen "skomaker- andersen" julekalender iår, billig og koselig...etter som tida går, har den blitt litt mer skrukkete og grønnbevokst...men den holder vel ut til 4.juledag, for den går til da...skjønner ikke det ??? : ))) må ha noe med en avreise å gjøre.....................
....søndag morgen var vi ute å sparka, på ett fantastisk vinterføre...med en aldri så nostalgisk spark, med håndbrems..........sharmi ; )))
....pus ville sitte på og......
....etter kjøreturen fikk hun en god klem ; )

No comments: