Tuesday, September 21, 2010

KOH LARN I KNALLVÆR PÅ MANDAG

..på mandag, ble jeg bedt med terje og bitten, pluss to sykepl.studiner, på dagstur til en øy, som ligger 45min med båt utenfor pattaya....jeg er jo som kjent ingen sjøløve...men ELSKER derimot, å se nye ting.....så jeg "leide" en mopedtaxisjåfør i en 1,5t..og han kjørte med rundt hele øya, vi stoppa på forskjellige strender, i tempel, i KOH LARN "by" osv...her kommer bilder fra turen.....
..kjørte på smale "søte" brosteinslagte veier, opp og ned "fjellskråningene"........
..første utsiktspunkt....



...gjestehus på påler, i koh larn "by".....kjempefine......jeg kommer igjen....


....pattaya i det fjerne.......






...vakkert eller hur ??......



...thaiene binder ofte inn store gamle trær, å ofrer til de, da jeg spurte hvorfor, sa de at det tror litt av paradis er i de, omtrent som vi skulle tenke at en engel hadde tatt bolig der........
..fredelig før høysesomgen tar til i okt / nov......når de som overvintrer her kommer ned......

..her har de pyntet opp en palmestamme, med kvinnelige bryst, og bastskjørt, festlig........

...de lokale spiller domino.....
...utsikt ned på stranda vi var, Samae beach, fra utsiktspunktet på øya......
...liv og bitten i longtailbåten på vei ut til ferja, da vi skulle tilbake.....

3 comments:

Anonymous said...

Såg jo kjempe fint ud. Å kom ikkje så ett sjokk at du ledde en moped, hehe... Me snakkes
BK

Siv Anita said...

Ja, d er virkelig vakkert! =)

Søstra mi skal ned til Thailand i oktober og være i 6 mnd - går på Hald! =) Så nå har jeg sendt link til bloggen din til henne! ;) Virker som du har d veldig bra der nede..! =)

Anonymous said...

Koseli og følge med på bloggen din! Kjenner ein lengsel tilbake til Thailand, håper vi en dag kan komme tilbake og bli en laaaaang periode. Ha en fin kveld der nede.
Klem fra Anne Grete.