Thursday, April 2, 2009

OPP I FJELLET EN SNARTUR MED TØY TIL BARNA

....Slik ser barnehagen ut nå, liten å søt.....nå er den helt ferdig.......
....dette er skolen vi malte..apropo maling, gunn har ett bra innlegg på bloggen sin om det, gå der å se bilder.... http://www.gunnmikkelsen.blogspot.com/
....nå har en kamerat av oss fått tak i renseanlegg til vannet på skolen, knallbra !!.......
....Be har laget ett fint medisinskap, Faa Lang Fon har fått masse medisiner i gaver...slik at innbyggerne i Huay Way kan komme å spørre etter medisiner, når de har behov for det...å slippe å stole bare på "medisinmannen"i bygda......

.....en plass i landsbyen lå det masse sylker i chabby forfatning.........far til Anne og vennene hans var med å gi penger til å sette de istand.......nå koser barna seg med de på skolen hver dag.......
....på veggen i barnehagen har noen skrevet ned budhistiske tegn, som skal være med å skremme bort spøkelser......i Thailand er de nemlig veldig redd for spøkelser................
..denne karen er 14 år, han er en skjønn å morsom kar, vi fikk god kontakt, og de ukene jeg ikke var der, sendte han ett kjærlighetsbrev til meg.....skjønt........må bare gi ham noe vekstmiddel først så han blir litt større : )))....det er jo egentlig han som skal løfte meg.......
....to av venninnene mine hjemme, ga meg penger da jeg dro til å kjøpe noe til ungene, dette har pengene blitt brukt til.....luer til barna i barnehagen...........de ble så stolt, og tok de på seg med litt forskjellig hell.......tusen takk for gaven Torunn og Astrid...........

.....jeg vil være med på bildet og............


....BK og Lamjay på kles og lekeutdelingstur...........
....jeg hadde med barneklær som jeg har fått fra venninna til søstra mi, denne mammaen fikk noe, hun har fem barn i alderen 17 - 5.......takker på vegne av de som fikk..........
.....hun som er sjef for veveprosjektet til Faa Lang Fon fikk noe til dattra si.........
....vi har vært med å designe skjerf iår, nytt av året er firkantede skjerf, vi har tro for at det skal slå an blandt norske ungdommer........her er det Daow, veveskjef som viser en måte å bruke skjerfet på, hun har blitt "muslim" sier hun........
....her ser du BK, Lamjay å meg prøve ut de nye skjerfene våre........fine ikke sant ??......
.....Daow er ei utrolig skjønn dame.........blitt veldig glad i henne..........
...her prøver Nøng ut rambo stilen....altså konklusjonen er at, disse skjerfa passer alle folk å stiler....
.....disse to damene har vært masse på skolen å hjulpet til, med alt fra støping til steinsortering og veving......damene i fjellet er litt mer arbeidsomme å allsidige enn jålene i Bangkok.....skal jo ikke ta alle over en kam menmen..........
.....det nye huskestativet falt i smak hos Lamjay, å huske på thai heter ching chaa....
....Be har laget en kjempefin lekeplass ved skolen, der er huskestativ, klatrestativ og lekehus, barna i fjellet har aldri huska før...så køen er lang....de husker 10gg hver, å bytter.................

No comments: