Wednesday, April 15, 2009

EVERYDAY LIFE IN LAD PRAO

....endelig er jeg med i den elektroniske verdenen også....da blir det noen timer med beina i kors på gulvet, for at dere der hjemme skal se bilder herfra....og for at jeg skal oppdatere meg på livet der ute i verden...vi har ikke tv, så er litt begrenset med samfunnsinnformasjon....
....denne lille søte dataen har jeg fått i gave fra en pappa kjenner i norge, ble helt målløs over gaven..............utrolig at jeg har min egen data nå..........kjempetakknemlig !!!.........kan nesten ikke tro det enda, at den faktisk er min, jeg tror jeg låner den, har jo lånt dataen til andre i flere år nå........HJERTELIG TAKK !!!
..slik ser jeg ut på en "hjemmeloffe"dag, med pysjebuksa og favoritthettejakka mi, i aircondition..
....antenna til nettet vårt ble ødelagt av lynet en dag, derfor er vi hos anne og be å låner nett for tida, denne karen som sitter ved siden av gunn, er en 14 år gammel gutt som anne hjalp bort fra gatelivet å sniffing for noen år siden, nå bor han på barnehjem, å har blitt en rusfri flott ung mann..nå når han har sommerferie er han på besøk hos anne og be, som han kaller mamma og pappa..han synes det er spennende å henge med oss når vi holder på på nettet.....
...fargerike folk......?? dette er Tuu, en av arbeiderne til be, han har jobba i fjellet i tre mnd...før han skulle dra hjem til landsbygda der han kommer fra, kom han for å si hadet, det var nesten med klump i halsen, han sa han hadde blitt veldig glad i oss, å håpa å se oss igjen en dag..iligemåde Tuu.......
....her er knoll & tott igang å pugge thai, og jammen klarte de føre en "samtale" og.....good girls...
....regntida er her igjen.....plustelig åpner himmelen seg,og det plasker ned en time el to....da er det ikke annet å gjøre enn å få på seg ponchoen og shjaartsen.............hvis man skal noe sted...
....noen dager hadde vi ikke nok sengeplasser, da tilbrakte jeg noen netter på disse to putene...alt man kan vende seg til sier bare jeg.....

No comments: