Tuesday, April 7, 2009

FRITT FALL FRA 10M HØYDE Å HELIKOPTER TUR

...iår når vi var oppe i fjellet, har det vært politi der for å passe på oss, hvis noe uforutsett skulle skje..en dag inviterte de oss til campen deres i Mae Hong Son, hvor vi skulle få prøve å hoppe med sele, fra 10m.....å dagen etterpå kjøre helikopter.........her spenner jeg på meg selen.....
.....skjalv inni meg...men ville prøve å.....får jo ikke denne sjansen hver dag, gratis.......
....etter å ha kikket ned noen gg, og rygget bakover igjen....lukket jeg øynene, skrek høøøyt å hoppet........åpnet de ikke igjen før jeg nesten var på bakken........skrekk å gru det kilte i magen....ps : detter er Gunn i svevet.....hun var mye tøffere enn meg.....
...neste morgen på poilitistasjonen var det morgen trim for gutta...de småjogga rundt ett kvartal 4 gg, og tok situps og pushups....jeg hang meg på, de tror nemlig ikke at vi svæære jenter fra norge, orker store fysiske utskeielser....det fikk vi motbevist på fjellturen.......det er nemlig ikke kvantumet det kommer an på, men kvaliteten.....
..her er vi med Nøng, en vi har blitt gode venner med, han digger alt som heter biler å mekking, vi fikk være med en tur i denne gamle militærjeepen......
.....helikoptertur har jeg aldri prøvd før......var ett 50år gammelt helikopter, å da vi tok av, sto dørene på gløtt å blafret......skal innrømme at jeg var så redd da, at det randt noen tårer....minte meg liksom om krig og.........med gutta i uniform, alt grønt...og de blafrene dørene pluss våpen.....

....da de tok av, stod de i døra....gale folk.....de har vel gjordt det ett par gg før...
....politisjef Bongarn og jeg, han er en festlig mann.......
......en skal IKKE leke med våpen, men vi måtte bare "pose" litt......beklager alle der ute........
....610 fot over bakken, da føles trærne ganske nærme........isj...................

......HADET......TAKK FOR TUREN.........denne turen kosta egentlig 14.000 kr........skrekkelig mye penger...men vi fikk det gratis.................takker igjen..........å for at alt gikk bra................

No comments: