Tuesday, May 27, 2008

"PATT" - AYA ( PATTAYA )

I helga var Kjersti, Hilde og jeg på eskursjon til den beryktede byen Pattaya, som ligger 2t sør for Bangkok med buss.
Denne byen har dårlig rykte på seg i forhold til masse prostitusjon, og mange eldre skandinavere med unge thaikjærester..
Det lille vi så, så ryktene ut til å stemme veldig med sannheten..Jeg har skrevet overskriften slik jeg har, fordi det jeg kommer til å huske fra den berømte "walkingstreet", er mer eller mindre avkledde bryst, på både jenter å gutter - som ønsker å være jenter..mange av de har fått operert inn silikon, og har bryst som ligner en barbiedukke........
Overfylte barer med jenter og guttejenter til salgs, kommer til å sitte fast i minne..Jeg tok ikke bilde av det..Jeg tok egentlig litt lite bilder denne helgen, så hvis du vil se flere bilder..se på Kjersti www.kjekakri.blogspot.com sin blogg, eller Hilde sin www.hildejorgensen.blogspot.com .
Når vi gikk i denne gaten, ble jeg nesten uvell inni meg, stakkar folk som må selge kroppen sin for å skaffe en inntekt, de ser veldig pene ut utenpå, men jeg kan ikke tro at de er særlig lykkelig inni seg...De er på jobb i barene fra 13-02 hver dag.......... Vi besøkte Lars sjømannsprest, og kona Marie, og fikk bo hjemme hos de, det var veldig koselig. Første morgenen våknet jeg først, og gikk ut å spiste frokost ved bassengkanten....helt greit.......
I sjømannskirken fikk vi grøt...NAMMMM det var lenge siden, spiste grøt til to måltider den dagen....
Lørdag fikk jeg være med Egil, som er ettåring i sjømannskirken, på sykehusbesøk til skandinavere..Det ene sykehuset vi var på, var Bangkok, Pattaya Hospital..der var det finere enn på hotell, det koster 2600 !!! KR å bo der ett døgn...da hadde alle enerom, med flatskjerm TV, microovn,kjøleskap, sofagruppe osv...Dette bildet er fra fellesarealet..
Stilig nytt bygg, det beste sykehuset i Pattaya..men ikke alle vi traff hadde de beste historiene...men det var unntak også absolutt, noen "par" virka forsåvidt lykkelige.....
Dette bildet og det under, er fra ett sykehus med lav standard..der lå folk på rad, med en halvmeter i mellom sengene..alle slags forskjellige sykehistorier...vi så alt fra døende personer til små barn...uverdig..............utenfor stod disse bårene, og rullestolene klare til å frakte neste pasient........

Søndag var vi på gustjeneste i et lånt katolsk kappel, det var veldig spesielt inne...
....ett av bildene som prydet veggene....

Ellers shoppa vi litt, spiste fantastisk GOD mat på skandinavisk resturant, og nøt livet sammen.

2 comments:

Unknown said...

Du opplever stadig nye ting du, og det er veldig gøy å være litt med i livet ditt!! All den oppdateringa kommer ikke av seg selv nei..
Gleder meg til sommeren å høre alt "live" og i detalj =)
Ha en fortsatt flott dag, Kjære Anne =)
Gla i dæg, bestis <3

Linni på nye eventyr:) said...

Hey hey Tabtim:)
Ja du oppleve møje!!! Ikkje om å jær å sjå sånn så dæ æ i Pattaya, men håbe me får anledning te å reisa der når me ska ner... Jillt å ha våre der liksom...
Glede mæg å sjå dæg kåmma øve høgjæren-dæ ska feirast- wohoo!!!
Løvju