Tuesday, November 13, 2007

nett problemer..gjør at dette er MYE forskjellig....enjoy..

BK med to skjønne kompiser..de kommer til å savne deg masse..
NORSK middag hos arne og anne brit....NAMMMM!!!.....
gjengen samlet....koselig kveld....takk for nydelig mat arne...
"gamle kjente" barn..knall å treffe de igjen etter 2 år.....å se de smiler..
ei til her...leeeenge siden sist...skjønn eller hva synes du ???.....
to søte søstre,hun yngste er stolt av nye klær hun fikk fra norge idag...

her er den yngste i barnehagen 4mnd,som min yngste nevø...rart å tenke på at han er så stor nå..klem fra tante til martinius,kolbjørn og olav...savner dere gutta..
en dag kom 40 norske på besøk..da ble det FULLT her...
var med anne brit og arne til ett sted som heter nådehjemmet.hit kan du komme hvis du har blitt gravid under vanskelige omstendigheter..du kan være her tre mnd før du føder og to tre etterpå..kjøpte flotte julekort her..kanskje ett havner i din postkasse..disse kortene har jentene her sydd..det har bodd jenter her på 11.....år........tragisk,incestofre sannsynligvis......
her er ei som venter tvillinger,anne brit misjonær venter sitt tredje barn 23.desember...koselig !
vi skrev i gjestebok på nådehjemmet,signe,anne brit og arnes datter,skrev fint selv 4,5år..hun skrev inn mamma og pappa og..da vet jo alle at det betyr arne og anne brit....nusselig.....


to kjekkaser i barnehagen,pass dere for lego geværene..det er farligere enn dere tror...
denne jenta lærte å gå da jeg var her for to år siden,morro å følge henne litt videre nå..
taptim på jobb,med to gode venner..
"i farta med tåteflaska"........
hver morgen i barnehagen heiser de flagget å synger kongesangen.....da står jentene i en rekke og guttene i en rekke....

en kveld på ettermiddagsaktivitetene var hele denne gjengen spøkelser...
sist fredag var vi ute på saxophone og hørte på t-bone,kjempemorro..

liv i gjengen,linni,Be og BK.........morro å være ute med dere....
søndag var i i kaosan road,en backpackergate med marked,shoppa litt..bl.a denne toppen og kosebuksa...80kr til sammen.....helt ok.....
linni med sin beste venn...du vil bli dypt savnet....vit det......

etter mukdahan var jeg noen dager i hua hin,her får jeg en fake tattoo på foten..
ikke feil med grilla maiskolbe på solsenga,til lunsj....nydelig rosa skjær i huden eller hva ??
den beste tida på stranda er når sola er på hell og alle går hjem,da nøt jeg livet en time alene med boka mi.....
jeg har kjørt denne vannscooteren alene for første gang,det var knallgøy..skal gjentaes..70km i bølgene..kick!!...
gjengen som jobber på stranda hver dag....

dette er en gutt som anne og be har hjulpet bort fra gata og sniffelivet og inn på barnehjem,jeg var med å besøkte ham der en søndag..kjekk kar..
takk for en koselig dag sammen.....be,chalom,jeg,anne..og snart en til...
da bjarne og maike var her,tok de dette bildet på skytrain..hver mandag,onsdag,og fredag går nesten ALLE i bangkok med gul konge tshorte...påskestemning for oss nordmenn..tror ikke de to ved siden av meg hadde den beste dagen stakkar....sorry at jeg tok bilde...
i huahin mata jeg aper..det var litt skummelt når de tok seg den frihet å klatre på meg...en frekking tok hele bøtta med bananer..
digg utsikt.....................

siste kvelden jeg var i mukdahan,sendte hilde,hald teamet og jeg opp en slik som de sendte opp etter tsunamien..
på besøk på barnehjemmet,ble det liv da de fikk nye badminton sett med nett...
ganske enkle dusjforhold for gutta som bodde der...
guttene var stolte av de nye sengene sine,nå hadde de en hver,før sov de tre i hver...
det var populært med snop utdeling og....alle stod i kø,så det skulle bli rettferdig..

bibelgruppe hos espen og maria siste gang i mukdahan,kjempekoselige kvelder..
thaibilde av oss...peace.....lise,meg,espen,maria,hilde,karin,hege,miriam og robert....
kveldsstemning i nord........fint???........
siste kvelden i mukdahan hadde vi jente-middag ved elva.....
denne scooteren stod ved veien,nydelig setetrekk synes nå jeg.......hihi....

robert,hilde og jeg hadde av og til dags,livs-evaluering på rommet,det var ofte MYE latter.....
min kjære språklærer..moonoy....savner å le med deg....
Dick underviste ikke meg,men vi ble godt kjent..savner henne og.....
stamlunsj restauranten vår.......nammmm.....
språkskole er gøy å variabelt...her synger haldteamet og moonoy en barnesang om en and....









3 comments:

Anonymous said...

utrolig morro å se på livet her...Hege

Anne Brit og Arne said...

Velkomen til middagsbesøk igjen, anytime! Veldig kjekt å bli litt mer kjent med deg, så bra at vi skal være kollegar et helt år!

Likte bilde ditt av Signe som skriver i gjesteboka, tror VI stjeler det av deg!

Hilde i Thailand said...

Hei!
Nå er det Bangkok snart, Anne, og det ser jeg fram til! Veldig glad for at du er der! Du skal få bli min thai-lærer, psykolog og støtte - og jeg for deg! Vi snakkes!
Klem fra Mukdahan - enn så lenge...