Saturday, May 30, 2009

STUDY THAI..THAIKURS EN MÅNED OG LESING I PARKEN

...Jeg har begynt på thaikurs nå, en mnd, går på siste modulen før man kan begynne å lære å skrive/lese..men det får bli en annen anledning, det er iallfall kjempeartig å faktisk forstå hva læreren sier....noe jeg ikke kan si jeg gjorde første gg jeg gikk her for tre år siden........
...den gg hadde jeg denne koselige å knallflinke læreren, hun fikk jeg ikke iår, men var så heldig å få ta ett bilde med henne, skal hilse dere tre som var her på team med meg fra hald..hun husker oss enda, ikke værst.....
....en ettermiddag det var fint vær, dro gunn og jeg i parken, for å se litt vann,gress og trær...det er nemlig ikke fint vær hver dag nå..det pøsregner av og til.......men varmen er ganske stabil....
jeg leste litt gloser på gresset, og sov en skvett..merker at man bruker hjernen når man studerer ett fremmed språk ja......
...ser dere den søte myke hesten jeg så på himmelen ??.....med hodet mot høyre...ser nesten ut som den har vinger.......
...det gikk en strek rett over himmelen den dagen, akurat som den prøvde fortelle oss at, snart skjer ett nytt skille i livet deres....og det gjør det jo....når vi skal tilbake i norsk hverdag om en stund.................
.....ja, jeg har fått meg nye sko ; ))).........nei mamma, det er ikke klovnesko, det er for helt vanlige folk.....hvis jeg kan regnes med der ??...........
.....synes dette bildet var litt tøft...tar seg opp når markblomstene blir høyer enn høyblokkene.....de må være noe med hullet i ozonlaget tror jeg.....elller ka trur du ???........

No comments: