Tuesday, October 14, 2008

ASKEPOTT PÅ EKTE BALL OG TRONDHEIMSTUR

I helga var jeg på Agape ball i Trondheim, der store deler av overskuddet går til prosjektet jeg skal jobbe i etter jul : Faa lang fon, ( les mer på www.faalangfon.blogspot.com ) Dette stilige bildet så jeg på en plakat på Gardemoen på veien hjem, "isprinsesse-krone"??....
På stilett-heler ( for 1.gg... ) opp den røde løperen utenfor hotell Britannia...ingen dagligdags opplevelse for meg......følte meg litt som Askepott på ball.....med nye sko, og førstegangs bruk av kjolen jeg fikk sydd i Thailand..
....ved min side hadde jeg to flotte "frøkner" til, Kjersti og Hilde, lekker trekløver eller hva ???
....Jaa...tro hvem glass velger man først ??....hi-hi....
...koselig å se igjen Sigve, lenge siden sist.
Anne og Be i finstasen, legg spesielt merke til slipset til Be, i reggae farger... ; )
Det skulle være auksjon på ballet, og Budis ( kameraten min i Bangkok ) hadde donert ett tre delers maleri...det ble solgt for 7600kr !!! (45600 bath )
Luxus syv timer til ende...desserten var creme brulet......
Ikke hver dag man blir avbildet sammen med årets frøken Norge..hun var litt høyere enn meg gitt, skjønner ikke det....
Be måtte "til pers" også..
Her er vi sammen med lederen i Agape sin butikk i Trondheim, Bjørg ; )))
På slutten av kvelden var det polognese, og jeg fikk en dans med "sjefen".....
...tenk at jeg overlevde i disse skoene...ja ja det er mye nytt man skal lære......sånn er det å være på shopping med Kjersti - TAKK for hjelpa !!
Søndag hadde vi stort "Thailand treff" på Choko boko....Anne/Be og barna, 2 barnevernstudenter som hadde praksis i HOP.en HALD student(+søstra),en backpacker, og Hilde, Kjersti og meg..10 voksne..ikke verst...
Bodde hos Hilde på marienlyst, kjempekoslig å se Hilde og Kjersti igjen, skravla og latteren satt som vanlig løst,ut i de små nattetimer..........
Søndag ble Chalom 2 år, ble feiret med kake med to lys på, på kafe Choko boko....
...han var proff i å blåse ut lysene....GRATULERE MED DAGEN !!
..borte bra, men hjemme best...det stemte denne gangen ifh til været, da jeg kom hjem var det sol i Oslo, og helt hjemme i Våle var det fullmåne og stjernehimmel.......

5 comments:

Anonymous said...

Hallo, Askepott;-)
Jeg og Kjersti ser jo ut som dine to halvsøstre ved siden av deg...
Du er rett og slett bare skapt for å gå på den røde løperen, ser jo det! Takk og takk for kjempekoselig besøk - la det bli en tradisjon med thailandtreff på Choko Boco - jeg kan bestille bord til neste år, hehe..!
Klem, Hilde.

Anne Brit og Arne said...

Nydelige Anne! Flott var du og en god "Thailands-ambassadør". Kjempebra resultat og viktig hjelp til barna i nord og Phibun! Gleder oss til gjensyn i desember

Anonymous said...

Tjena snuppa:)FY FILLEN så flotte du e:):)ååå imårå komme du t ONNAI:)me gal gler okke..idag har me dekka bord å sånn, så me bjunne å bli klar t THAI fiesta:)
Eg og ville våre me på thaitreff..Jaja..snufs.Hilde, var også KJEMPE FIN...savne dokke massemasse


Onnai:)

Mydland said...

Heisann, Anne! Du var kjempefin i kjolen!!! Håper virkelig du får bruk for slipset snart også...

Tik og Moonooy har spurt etter deg og lurer på når du kommer. Synes det var lenge til etter jul. Sjekk ut Thailandsbloggene nå, for det er spennende nyheter å fortelle fra Impuls som nettopp er ferdig.

Husk at vi har seng ledig i Mukdahan!

Anonymous said...

Haha, nå må jeg le...Sitter og ser på bloggen din enda en gang, og leser at du bodde hos Hilde på Marienlyst??! Valentinlyst, Anne - Valentinlyst...i Trondheim;-)

Og nå en etterlysning: når skal vi få se bloggen fra Jæren?
Hele Norge gleder seg, nemlig!
Hilde.