Tuesday, June 17, 2008

SISTE VISA I BOKS

Jeg har vært ute å "flydd" igjen...denne gangen til mukdahan og savannakhet..for å få det siste visumet mitt..så nå har jeg visum til 3.aug...men tenkte meg hjem litt før det ; ) jeg har funnet ut at de gg jeg står i visum-vente kø i savannakhet er de gg jeg har vært minst blid og tålmodig dette året...føles utrolig bortkasta tid..men må jo til....
Flymat....vann,juice,thaisnop og kylling..
i mukdahan var jeg på ett marked og kastet utallige piler,før jeg vandt disse to skjønne froskene, søstra mi sier jeg er froskofil..mye mulig !! de er nå overrakt til barnehagen,og har fått sitt hjem i slummen i bangkok,til glede for barna der.
i bussen til mukdahan, var det noen som skulle kjøpe slike blomster som dette av en på gata, jeg synes de var kule og sa at jeg ville ha en bukett også..da damene som kjøpte de for meg,fikk blomstene inn i bilen, var det første de gjorde og vrenge av stilkene...jeg var litt skuffet da jeg tok imot blomstene...men prøvde ikke vise det.....
.....etter en stund så jeg at de tok noe ut av blomsten og SPISTE..jeg spurte forsiktig..spiser dere de????....JA, hvorfor ville du kjøpe de a?....ehhh,de var kule og jeg digger vannliljer..som dette er restene av....da lo de godt,for disse ble nemlig solgt slik fordi du skulle spise frøene/nøttene inni,okey..jeg prøvde,var kjempegodt, smakte akurat som hasselnøtter rett fra treet i norge...jaja,ække så greit og skjønne alt........ ; )))
på flyturen tilbake til bangkok satt jeg ved siden av ei søt jente på 13 år,hun het diva,og begynte å snakke til meg fordi hun studerte engelsk,og ville prøve ut kunnskapene sine,hun viste meg bilder hun hadde tegna,hun hadde nok en liten kunstnerspire i seg...tilslutt spurte hun om jeg hadde vært i cocpiten før..nei sa jeg......da sa hun gjør det idag,bare vent til slutt så spør du....som tenkt så gjordt....jeg fikk lov å se....utrolig lite rom,med usannsynlig masse knapper...glad det ikke er min jobb å sitte der inne å ha kontrollen på de.................................................
her er diva, med brødrene sine,de kom fra en rik thaifamilie,og leide seg bil på flyplassen og kjørte meg hjem ; ) apropo treffe på hygglige folk..jeg tenkte isj at jeg må dra alene på visatur,de to andre gg har jeg vært så heldig å ha noen med meg...fordi når man kommer til grensa,tar det lenger tid for oss vestlige med papirer ol..og thaiene er ikke så kine på å vente....men begge gg traff jeg en koselig person som passa på at bussen venta.....takk,tror absolutt noen er med og beskytter meg......................................
i mukdahan fikk jeg sydd meg festkjole,morro.
jeg sov en natt hos atle og astrid med familie,og var med gjengen der oppe på bibelgruppe.takk for gjestfrihet!!og låne av scooteren...
og sist men ikke minst var jeg masse sammen med "kjersti-sprett",innom salzakurset hennes osv...kjente det rykket i den gamle linedance foten min......kanskje jeg må danse litt i norge igjen?

No comments: