Sunday, June 29, 2008

AVSKJEDSSELSKAP FOR ROBERT OG MEG

Robert og jeg ble innvitert til Arne og Anne Brit på koselig avskjedsselskap en søndagskveld.Etter middag med knallgod mat, måtte vi gjennom en spm-test på om vi var klare til å reise hjem etter nesten ett år i landet...
Det var ikke alt jeg visste svaret på,det kan du kanskje se på ansiktsuttrykket ? som hvorfor thaiene spiser med gaffel og skje,istedetfor gaffel og kniv ?...derfor tapte jeg med ett poeng for Robert..ergelig og...
Så dette ble resultatet av testen, vi var ikke klare til å forlate landet ennå, men siden vi gjør det alikevel, fikk vi med oss en bok, hvor vi kunne lese oss litt opp i kunnskap om Thailand,kulturen og tradisjoner.........
Når man mottar en gave i Thailand, må man først vaie slik jeg gjør her, for å vise respekt for giveren og takke, så må giver og mottaker holde i hver sin ende av gaven imens noen tar bilde ( her ser dere Arne er beredt til den oppgaven ) så vaier giveren til mottakeren.........................det ække bare vårse-go, og ferdig med det her i landet skjønner`u...

TAKK for koselig selskap, morsom konkurranse og flott bok ; )

2 comments:

Anonymous said...

Hei hei:) off, ja nimma dæ seg nå... Blir ikkje lett å sei "hade" te addle, men æ jo ikkje såå lenge te me ska ner ijenn, wohoo!!!!
Kos dæg!! Bikey

Anne Brit og Arne said...

Signe holder på med avskjedbrev til deg. Gav det til feil Anne på avskjedskvelden.... Ho er veldig lei seg for det...