Friday, October 15, 2010

JENTETUR TIL BANGKOK

ta frem forstørrelsesglasset og de gode brillene, før du leser dette innlegget...noen av bildene er bittesmå... ...dette er egentlig det siste bildet, men du vet...slik så det iallfall ut da jeg hentet all bagasjen vår på en tur med moped...4 bager, og to sekker, pluss ett maleri..jeg lo for meg selv, helt fra gjestehuset og opp til undergrunnen...men hadde ikke så mye valg, for trafikken stod bom stille, og skulle vi komme oss videre, måtte vi snike oss sikksakk med moped....
..heidi på vei til skytrain etter helgas shopping...hi-hi, vi fikk kjøpt noe på ferden..
...første kvelden var vi i bayoke sky...opp i 87.etg.......
...seee !!........
...gjengen samlet : liv, tabtim, bitten, heidi og bc.....
.......sååå høyt opp til toppen...
...men den kan nåes med ett lite hopp...
...billetten til topps for å se på utsikten, kan byttes i en drink i skybaren...

4 stk i tuk-tuken...
..søndag var vi på floating marked og markedet i ampawa, her har heidi funnet mye spennede å smake på..

...en morsom liten butikk i ampawa...
...båtmarked på elva...
...ettermiddagslur...
...AKURATT en slik avslappet stilling hadde jeg og sitti i med hånda på hodet til en svær fet slange..ehh NOT !!..
..takke meg til ro-årer, istedet for dette forurensende bråket...


...langs kanalene var det boder med suvernirer...
...hvor man kunne få kjøpt det "meste"...
...noen ganger er det helt år'leit........
...sku vi handle noe fra en båt, fikk vi det stukket over til oss på et skaft...
....å sendte pengene i retur på samme måten..

...så myk skal jeg å være når jeg blir 70 år tenkte jeg...
....bc tar "avskjed" med to stekte småfisk...


...to fornøyde jenter på tur.....
...ingen klagde etter en varm opplevelse i slummen, shopping osv, for så å trykke oss inn i en taxi 5 jenter...en positiv lystig gjeng å ha med på tur, storkoste meg med å guide dere rundt.....

...søndagkveld var vi på bangjerd bla bar art kafe, hvor boy, budis og sii hadde middag klar til oss..
....det kom en HEFTIG HEFTIG regnskur på veien dit, og for å komme inn i rest.måtte vi vasse, men selv med paraply ble vi klissblæute............jaja,pytt det er jo varmt likevel......
...vi hadde pyntet oss...hm....men her ser vi ut som blæute drukna katter....
...den faste "staben" på bangjerd bla bar art kafe, foreløbig, budis, boy og sii....
...nyyydelig mat...takk !!....
...elle melle...hvor går veien videre ??....
...slummen.......
...det gjør alltid intrykk, å gå på gamle "stier" å mimre............minnene strømmer på........
...GO'GUTTEN MIN.....ikke bli overrasket om han er med meg hjem til norge...hi-hi...
....her er en godgutt til, som ser veldig godt ut for tida....

....NAMMM, dette er frityrstekt snop, som er farlig godt....heter "svane egg" på thai....
....dette er en "slektning"....uhm......
....frityrstekte bananer.....
...dette verkstedet, ville jeg tro en hver mekaniker i norge ville klø seg litt i hodet av ??.....
....ett besøk på swensens isbar er obligatorisk med meg som guide..hi-hi....
....hva skal vi velge da tro??......
...dette er innpakket kylling, tilberedt med bai-tøy blader rundt, nydelig.....
...da vi kom tilbake til pattaya etter to dager på vandring i storbyen, booket vi hele raden med fotmassasjestoler, på massasjeshappa vi pleier å bruke, og lot føttene få litt velfortjent pleie.....for ett liv vi har, og hvilken luxus å ha råd til å unne seg dette i hverdagen...koster ca 40kr (200bath) for en time fotmassasje......
..HJERTLIG TAKK gode, snille massasje-jenter ; )........som vil stelle med bena våre i all slagsvær....

3 comments:

Anonymous said...

Heihei KJÆRE Tabtim :)
Åååå så HERLIGT å sjå ongane okkas fra lovsangshjemmet....kjenner at eg savne Bangkok såå mye nå. Vi hadde jo Be og Duke på besøk sist helg, åååå minnene strømmer inn.
Virke så du har det bra, å det e KNALL:) målet e å reisa ner t Thailand i 2011 engang.

Kos deg videre Kjære

Puss och kram LINNI

Anonymous said...

Slenger meg på med hilsen til deg, jeg og, Anne. Altfor lenge siden sist! Og hei til deg og, Linni:-)
En nytelse å se flotte bilder fra Bangkok, og Lovsangshjemmet. Skal si de ungene vokser til...godt å se!
Og de frityrstekte bananene...ikke spis for mange - husker en gang vi sto på gata og slukte innpå, og en mann sa til oss (deg, altså - jeg skjønte jo heldigvis ikke hva han sa, hehe) at "sånn blir du tjukk av"...Snakk om frekkas...Jaja - ha ei flott uke, dama. Du er i tankene mine når det gjelder gjøremål til neste år:-))

Nå bare ventes en kommentar fra BK, så er damene fra 2007 i rute!!

Klem, klem fra Hilde.

Anonymous said...

Åhh, savna ongane i hop... Å litt av dæ snobe me kjypte på gadå:)
Ikkje lenge ijenn nå- wohoo:) Å hei hei Hilde, kosele:) Me sko jo hatt et treff på hjørna snart:) Nung kao pad gai...

BK