Wednesday, June 10, 2009

TANKER FØR HJEMREISE, THOUGHTS BEFORE MY RETURN

Snart er det tid for heimtur..æg vil bærre sæi te mine to samboere Lamjay og BK, dette halve året hadde ikke vært det samme uten dere 2.....vi har bare kjent hverandre litt mer enn ett år, men har fungert så godt ilag, vi har takla de utroligste utfordringer, både ifh til språk, mat, sovekomfort osv, uten å krangle en eneste gg.....så vi skal nok klare de to siste ukene med stil også....synes vi har vært flinke til å ta vare på hverandre, med små lapper med oppmuntringer, og godord, små gaver, å psykisk støtte i motbakkene.................rosa over kom BK hjem med til meg for to dager siden.....det varmer !!!.......ville bare si TAKK TIL DERE BEGGE, UTROLIG GLAD I DERE, OG GLAD FOR Å DELE DENNE OPPLEVELSEN MED AKURAT DERE....... !!!

to dikt jeg synes sier mye sant om livet :

TILBAKE

ulempen med å bli boende
er at man ikke kan
komme tilbake etter noen år
trå andektig inn
i sitt barndoms landskap
og kjenne gjenkjennelsen
og vemodet sige inn over seg
kjenne hvordan det fremdeles rykker
bakerst i munnen
når en drikker mormors ripssaft
kjenne hvordan nesa smiler
ved duften av syrin
trå over den slitte terskelen
enda en gang og tenke
alt er mindre enn jeg husker
men større enn jeg trodde................

HUNDEHALSBÅND

hver morgen
går naboen min
tur med hunden sin
i et langt, regulært halsbånd
naboen kan gå
flere meter foran
mens labradoren blir igjen
og dveler ved en lukt
det er ikke hver morgen
jeg er klar for filosofi
over morgenkaffen
men ofte får dette hundehalsbåndet
meg til å tenke
på hvordan vi mennesker
forholder oss til hverandre
gamle hundehalsbånd
med leirreim og løkke
er ut
vi vil ha frihet
vi vil regulere nærhet
etter ønske
vi har ofte
hvert vårt prosjekt
den ene
vil gå raskest mulig
fra A til B
den andre
vil bli igjen
og dvele ved en lukt......... KLEM FRA TABTIM

1 comment:

herren og fruen burman said...

gode anne, tenk at du kommer hjem igjen! :) vi kommer til vestfold i begynnelsen av juli - kanskje vi kan treffes? (joda, jeg vet du har mange du skal hilse på, men det har jeg også så det er ingen unnskyldning) ;) KLEM

ps: fantastisk å fölge med på din blogg, unnskyld at jeg er så dårlig på å kommentere...