Tuesday, June 9, 2009

MER KERAMIKK OPPDATERING, MORE ABOUT CERAMIC COURSE

...så var det tid for glasurering...det var skummelt, for å få det finest mulig skulle man egentlig holde bollen med en tang, det hadde liksom ikke vært så festlig hvis den datt i sementgulvet....men alt går....farga ble de.....
....og satt til tørk.......
...blir spennende å se når de er ferdig brent.......
....da vi gikk i jungelen i februar, fant jeg dette "avfallet" fra en palme, da tenkte jeg at det hadde vært kult å fått en keramiker til å lage kopi av den, til vase..visste ikke da at jeg skulle på kurs selv, så da ble utfordringen plutselig min egen.......
....etter å ha rulla ut flat leire, tegnet vi mønster å skar det ut...så var det å få en form på det.......
....den som intet våger, intet vinner....sant vel pappa ? det er jo ordtaket ditt.....synes den ble knallfin jeg, hva synes dere ?? ikke den letteste fasongen å få med hjem, men det blir neste utfordring...
...neste teknikk var en tallerk/fat, med maling å rissing av mønster....jeg valgte trekantet fasong denne gg.....
....joda, har sett det finere..........men men, kan vel brukes til muffins eller frokost, eller noe.... ; ))

No comments: