Tuesday, October 2, 2007

sawadee kha ))

hei fra MUKDAHAN!

litt inntrykk fra bangkok foerst...

da jeg skulle gaa til jobb gjennom slummen en dag,saa jeg plutselig en stoor oegle nede i ett hull under der jeg gikk..sett det en gang foer i bangkok..spennende.en overkjort slange laa i gata mi..
i ett annet hull i en mur,hoerte jeg noen lyder,ut derfra kom en hunn med valper..ingen sted som ikke blir brukt som soveplass i bangkok iallefall : )

maa krysse en skranglebru paa vei til jobb,er vel egentlig like glad hver gang bjelkene og sammenbindingene holder meg,jeg er jo tross alt noen kilo tyngre enn en thai..

midtveis gaar jeg forbi en boksearena..kjekt at de har noe slikt aa gjoere paa barna og..

inni ett "hus",langs elva staar en splitterny sofa og andre moebler,tydeligvis noen som har kommet seg litt opp fra gulv nivaa..godt !!

naar jeg var paa nettkafe sist,var det masse barn der,som spiller dataspill..hoyt..jeg spiste frityrstekt banan..og senere stekte nudler :phat thai,med pinner..litt har endret seg i matvanene fra mammas kjottkaker..

idag har jeg hatt foerste dag paa spraakskolen i nord,laert forskjellige maater aa faa barna til aa lytte/sitte fint i timen,mye nye ord allerede..goy !
mandag hadde vi fagdag med nms misjonaerene,bodde en natt paa kjempefint hotell..
naa har jeg flytta dit jeg skal bo de neste 4 ukene..
ett rom med seng,tv og ett lite kjoleskap,helt ok.maa nok vaske toy for haand naa tipper jeg..
men har jo tida til det,siden jeg maa holde meg hjemme etter morketsfrembrudd..

haaper aa faa til en del turer paa aerobic denne tida..

kommer bilder paa sikt,nesten ingen av misjonaerene har nett enda her,de har nettopp flytta hit,saa det er mange som vil laane dataen..

glad i dere der heime : )) klem taptim ))

11 comments:

Inger Hanne said...

Hei snuppo!

koselig med inntrykk fra bangkok,og tenk nå er du i mukdahan.sikkert ein overgang!nyt tida på språkskule,og kos deg!
Eg må springe på forelesning:)travle tider..kjem mail på sikt:)

Godklem

Sheta said...

Hei, hei. Takk for kommentar på bloggen min, her har du en på din. Koselig å høre hvordan det går med deg. Må innrømme at jeg er en smule misunnelig akkurat nå. Skulle gjerne vært ute i den store verden, i stedet for å sitte her og streve med en bacheloroppgave som nekter å la seg skrive. Vel, vel. I helga skal jeg og Ingunn til Nord-Norge på en liten mini-ferie. Vi skal besøke familiegården til moren hennes. Det blir stas. Vel, vel. Må nok komme meg tilbake til oppgaven min. Vi prates...

Linni på nye eventyr:) said...

Halloen baby=)me savne deg her i Bangkok.me sidde å snakke om k me ska jer imårå??hm..hehe.me må vel bli vandt me det.Håper du har det bra.Å me ska passa på undagen å voksne imens du e borte.ME føle okke meir elle midre som litt sjefer nå?haha..kos deg masse, så kansje vi ses før om 5 uker..man vet aldri taptim:)

hjarteleg helsing Bott tower..

Linni på nye eventyr:) said...

litt skrive feil der..menmen:)må rekne med det i Bangkok..hoho..ønske om guds gode fred..over og ut fra Bott tower

Anonymous said...

Hei du!!!

Endelig fant jeg denne bloggen din jeg også... Etter nøye instrukser fra Astrid i går:) Da kan jeg endelig følge litt med på hva som skjer på de sydligere breddegrader! Håper du trives og finner roen, det virker i alle fall som det:)

Anonymous said...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If he will be possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll I thankful, bye friend).

Hilde i Thailand said...

Hei Anne!
Gled deg! Jeg og Robert ankommer tirsdag, som du vet - men ingen vet klokkeslett enda. Ser fram til det - og er glad for at du kan alt om Muktahan nå, haha! Vi snakkes!!
Klem fra Bangkok.

Nils said...

Sawadee Kha! Det var hyggelig hilse på og henge i henga! Lykke til videre på språkskolen!

Unknown said...

Saa saert det er aa lese naar du skriver æ som ae, ø som oe og å som aa. Jeg sku oenske alle gjorde det altsaa, hadde vaert no' det..

Virker som om du har det fint der nede da! Du burde lage en "Der ingen kunne tru, at nokon kunne bu" versjon thailand!

Lykke til med språkopplæring, eller skal jeg skrive spraakopplaring, og arbeidet du gjør!

-Håvard

Anonymous said...

Hei
Nå sitter og tenker på hva jeg skal si...Men,har begynt å skrive : )
Det sder ut som du har det fint og kommet så lang at du har begnt med et kiosk(Annes Shop) jeg så den på bldet...det er ikke verst.
Jeg har det fint og gleder meg til å reiser hjem snart : )
Ønsker deg masse lykker i Thailand.

Ta varer på deg selv.
Klemmer Juma : )

Anonymous said...

Hei Anne!
Hvordan har du det? Går det bra der nede? Mye sol og varme? I Bergen regner det.. litt... Sjekker du mailen din innimellom? Eller skal jeg heller sende deg et brev i ny og ne, håper jeg finner adressen din her...
Nyt livet og kos deg masse vennen. Snart kommer takkekort fra bryllupet..
Klem fra fru Dahle