Wednesday, November 10, 2010

REUNION-PARTY IN BUNJARD BLA BAR ART CAFE

...stilig klokke de har lagd på kjøkkenet....
..Sii i sving med maten....
...Boy og Jang.....
..studiekamerater og venninner møtes igjen etter mange år....morsomt å se film fra da de var på helgetur som 17-18 åringer...ble mye latter da.....
...siden de studerte "fine art" sammen måtte de jo tegne å male litt også.......
...koselig overnattingssted, jeg sov i dette myggnettet, slik som barna i barnehagen.hi-hi...

..resturanten har fått navneskilt, designet å laget av Budis...
...Budis plukker opp søppel som driver iland fra elva hver dag, her har han laget seg en "båt" av resirkulert ispor....og annet flytende materiale...
...mengder søppel som strander hver dag......
...de har lagt opp sandsekker mot vannet som stiger...slik at de har en sti å gå på......
...noen steder var vannet så dypt, at de hadde laget midlertidige bruer....
...her vasset vi over med gummistøvler.....med vann til knea....
...søppelsanking....
...siste del av veien inn til resturanten...
...har lenge ønsket å vite hvordan funksjonshemmede og hjerneskadde barn har det i Thailand, denne dagen kjørte Budis meg til ett hjem hvor det bor 500 hjerneskadde jenter......
dette stedet heter : BAAN RACHAWADEE YING les om det her http://www.rachawadeeying.com/
vi fikk ikke ta bilde i de rommene, det var multihandicappede barn, som lå i senger...det var så sterkt å se så mange, så sterkt skadede barn, at jeg gikk rundt med gråten i hasen, men vi har godt av å se virkeligheten.....i ett rom var det "gale" barn....de kunne ikke ha noen ting inne hos seg, da de slo seg selv eller andre med det........disse bildene sitter fast på netthinnen, å jeg kommer aldri til å glemme dette......men håper det kan være med meg alltid, å minne meg om hvor heldig jeg er som er født frisk...
jentene på bildet,med Downs Syndrom er så tillitsfulle, å ville ha hver sin klem......

No comments: