Wednesday, August 15, 2007

ELSKER ELSKER IKKE.....



JA TAKK BEGGE DELER...

jeg vil tjene like godt som mannlige kolleger,men han skal betale middag..

la meg moderere,han trenger faktisk ikke betale for middagen,men jeg setter pris på at han tilbyr seg..

jeg vil at han skal ta sitt skift med barna,men jeg vil helst slippe å åpne panseret når bilen ikke starter..

jeg vil at han skal støvsuge en gang iblandt,men hans utslitte joggesko egner seg langt bedre til gressklipping enn mine nette ballerinasko..

jeg vil at han på egenhånd skal ta initiativ til å kokkelere i kjøkkenet,men han har å gjøre noe når virusvarslene lyser på pc-en min..

jeg vil at han skal interessere seg for hvordan vi har det i hjemmet,men jeg vil helst slippe å få maling på fingrene når utsiden trenger et nytt strøk..

vi jenter må faktisk ta oss litt sammen.vi krever likestilling i alt som gir oss goder,men utover det trives vi ofte med et tradisjonelt kjønnsmønster..

kan vi kreve samme lønn,men fortsatt forvente at han trekker fram stolen når vi er ute å spiser ?

ja,jeg synes da det..er ikke det et tegn på kjærlighet å respekt..
og jeg gjør da ting for ham også..

mange menn har begynt å lage mat og stryke skjorter,når blir det like naturlig at jeg trekker fram stolen for ham..hva mener du ??

(fant dette i vg..morsomt ; )

ja,ja blomsten og bien og alt det der..det er ikke alltid like enkelt !

2 comments:

Inger Hanne said...

Ikkje alltid like enkelt nei, med på den:)Flink du er med blogginnlegget ditt-eg er oppriktig stolt!

Kos deg på jæren-nyt det norske livet til det fulle!!

Glad i deg,snuppo:)

Unknown said...

Da har du fått opp bloggen ja, konge! blir gøy å følge med.

Å, Der va jo Amos og Benjamin også, og du under Tellofossen. aiaiai, savner Kamerun, hehe

lykke til i Thailand da!